REGION: SWEDEN
SV
23.06.2022

HÅLLBARHET FÖRENAR OSS: CHG-MERIDIAN OCH MCARE INLEDER SAMARBETE

Med tjänsten ”Enterprise Mobility Solution”, erbjuder vi våra kunder kompletta servicepaket med tjänster som täcker hela livscykeln för mobila enheter. I samarbete med mcare kan vi täcka hela cykeln från finansiering av inköp av enheterna till reaparation och återvinning. mcare erbjuder CHG-MERIDIAN-kunder experttjänster för reparation - var som helst, när som helst.

Vi är glada att kunna meddela att vi inleder ett samarbete med mcare. Tillsammans med mcare's tjänster kan vi nu komplettera cirkeln av premiumtjänster för livscykeln som vi erbjuder kunderna när det gäller deras företagstelefoner.

Med tjänsten ”Enterprise Mobility Solution”, erbjuder vi våra kunder kompletta servicepaket med tjänster som täcker hela livscykeln för mobila enheter. I samarbete med mcare kan vi täcka hela cykeln från finansiering av inköp av enheterna till reaparation och återvinning. mcare erbjuder CHG-MERIDIAN-kunder experttjänster för reparation - var som helst, när som helst.

Som en ledande nordisk leverantör av livscykeltjänster för ICT-enheter med stark betoning på hållbarhet är mcare en perfekt partner för CHG-MERIDIAN. När CHG-MERIDIAN utvecklar sin tjänsteportfölj tar CHG-MERIDIAN hänsyn till hela teknikens livscykel för att kunna erbjuda certifierade och koldioxidneutrala IT-investeringar.

"På mcare har vi länge varit engagerade i hållbarhet i all vår verksamhet, och miljövänlighet är en viktig del av vårt tjänsteutbud. Våra tjänster stöder en ansvarsfull användning av teknik, så att våra kunder kan använda sin utrustning effektivt under hela dess livscykel. Vårt partnerskap med CHG-MERIDIAN är helt i linje med våra värderingar och stärker vårt varumärkeslöfte: att hjälpa våra kunder att hantera sitt ekologiska fotavtryck på ett ansvarsfullt sätt, samtidigt som vi ger dem snabb och professionell service. Vi tror att detta samarbete också kommer att skapa fler lokala ICT-jobb i de nordiska länderna för våra internationella expertteam", säger Uki Heng, Director Sales för mcare Services Ltd.

Båda företagen har insett att deras kunders anställda inte längre bara arbetar på kontoret. Framtidens arbete kommer att bli alltmer rörligt. Hybridarbete kommer att flyttas nomadiskt från kontoret till kunden, till fabriken och till och med till den anställdes hem och sommarstuga. Detta leder till att utrustningen används på olika platser och så småningom går sönder var som helst och måste repareras snabbt. Både CHG-MERIDIAN och mcare har redan rutiner för att möjliggöra detta på ett hållbart sätt.

Uki Heng, Managing Director mcare Services Ltd.
Marko Tarkiainen, VP Sales CHG-MERIDIAN Sweden & Finland

"Det blir inte lättare än så här. CHG-MERIDIANs tjänsteutbud stöder en resurseffektiv cirkulär ekonomi, och vi är engagerade i hållbarhet och livscykeltänkande. Nu kan vi erbjuda en fantastisk lösning där våra kunder har full frihet att välja de mobila enheter som bäst passar deras behov - och vi sköter resten. Genom att samarbeta med mcare kan vi erbjuda ansvarsfull hantering av utrustning för våra kunders anställda och deras utrustning, oavsett var de befinner sig. Dessutom kan vi vara säkra på att alla reparationer och allt underhåll av utrustningen utförs av en auktoriserad tjänsteleverantör. På detta sätt hjälper vi våra kunder att minska sina kostnader och göra gott för miljön! Ingen annan erbjuder en så omfattande tjänst som inkluderar både finansiella tjänster och underhåll av utrustning", säger Marko Tarkiainen, VP Sales på CHG-MERIDIAN Sweden & Finland.

Enterprise Mobility Solution

CHG-MERIDIAN & hållbarhet