Konsekvent och sofistikerad hantering
CHG-MERIDIAN erbjuder heltäckande tjänster för inköp och administration av avancerade IT-lösningar för privata företag och verksamheter inom den offentliga sektorn.
Tillsammans med er tar vi fram ett anpassat koncept så att ni på ett effektivt sätt kan hantera företagets IT-investeringar under utrustningens hela livslängd. Det kan till exempel handla om IT-utrustning för kontoret, mobiltelefoner för medarbetarna, kundanpassad programvara eller säker radering av data när gammal utrustning ska bytas ut. Våra lösningar bygger på vår expertis inom teknik och ekonomi och är utvecklade för att underlätta hanteringen av er IT-utrustning.
Smart finansiering
Långsiktig planering, snabb besparing
Antalet IT-enheter ökar för varje år och produkternas livslängd är vanligtvis kort. Detta leder till att kostnaden för service och support av gammal utrustning blir mycket hög och till och med kan överskrida inköpskostnaden. På sikt är det därför bättre att uppgradera tekniken regelbundet.CHG-MERIDIAN tar med samtliga kostnader under utrustningens hela livscykel i beräkningen, inklusive alla interna och externa kostnader för drift, service och remarketing. Som en oberoende leverantör med stor erfarenhet av resursförvaltning kan vi erbjuda er bästa möjliga effektivitet och en smidig drift under produkternas hela livslängd. Ni kommer att dra nytta av maximal flexibilitet och det är ni som anger villkoren i avtalet.
På ”den digitala arbetsplatsen” har medarbetarna betydligt större frihet att välja var och när de arbetar och de är inte längre bundna till sitt skrivbord och sin stationära dator. De har dessutom tillgång till den senaste tekniken, som kan anpassas till deras individuella behov. CHG-MERIDIAN visar hur detta kan gå till.