13 235 anställda på 85 platser på alla kontinenter. Över 3,8 miljarder schweiziska franc i försäljningsintäkter. Imponerande siffror som gör att CLARIANT sticker ut som en ledande global aktör inom branschen för specialkemikalier. Vårt långvariga partnerskap med Clariant har fått ytterligare fart genom en sömlös och digital process för hantering av utrustningens livscykel.
Under coronapandemin behövde CLARIANT ett nytt, effektivt sätt att omedelbart förse sina anställda med den digitala utrustning de behövde. Behovet hade redan fastställts, men nu måste det ske mycket snabbt: Det behövdes en lösning som skulle automatisera arbetsflödena för enhetshantering.
1 200 mobiler och annan utrustning för anställda i Tyskland vars syfte är att möjliggöra arbete var som helst.
Våra tjänster för livscykelhantering täcker enheternas hela livscykel. Detta inkluderar förkonfiguration av mobila enheter, leverans till hemmakontoret eller kontoret, support och underhåll, snabbt utbyte i händelse av fel och ökad hållbarhet genom rekonditionering av enheterna för en andra livscykel.
tesma®
CLARIANTs enhetshantering omorganiserades med hjälp av vårt Asset Management portal, tesma. Anställda kan nu enkelt beställa sina egna enheter från en definierad katalog via självbetjäningsfunktionen i tesma-portalen. Godkännanden, distributioner, leverans, service och underhåll, enhetsreturer; allt är nu automatiserat och processerna är felfria och avsevärt snabbare. Den perfekta lösningen för att avlasta medarbetarna på CLARIANTs IT-avdelning, så att de har mer tid för sina kärnuppgifter.
Kombinationen av självbetjäning och automatiserade processer i vår Asset Management portal tesma® gynnar alla inblandade: medarbetarna har alltid tillgång till nya enheter och kan själva beställa utrustning. Hanteringen av utrustning är automatiserad, från beställning, leverans och användning till underhåll, service och retur. Genom att länka teknisk och kommersiell information får IT-avdelningen en överblick över alla enheter med bara en knapptryckning. På grund av att det operativa arbetet minskar kan de ägna mer tid åt sina strategiska uppgifter.
Sabine Tschöp, projektledare på CLARIANT, var mycket nöjd med vår skräddarsydda lösning.
"Det innebar att vi köpte en produkt som var hundra procent anpassad efter våra behov och inte behövde spendera pengar på komponenter som vi inte behövde."
av en medarbetares tid upptas av skrivbordsbaserat arbete och "styrning på tvären"
av organisationerna upplevde konsekvenser av att deras IT-personal ägnade tid åt manuella, repetitiva uppgifter.
av företagen rapporterar ökad tidsåtgång för IT för hantering av teknik och infrastruktur.
Vill ni ha personlig och kostnadsfri rådgivning? Kontakta oss och se hur ni kan dra fördel av vår expertis.